אויב הילודה החרדית • הח"כים החרדים הבהירו לנתניהו: "לא נעבור לסדר היום"

    איתי גדסי No Comments on אויב הילודה החרדית • הח"כים החרדים הבהירו לנתניהו: "לא נעבור לסדר היום"
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בעקבות הזעם במפלגות החרדיות על הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש (מוצ"ש) כי בכוונתו למנות את 'אויב הילודה החרדית' פרופסור אבי שמחון לתפקיד יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה – שוחחו היום ראשי המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה עם נתניהו.

    בפגישה עם ראש הממשלה – השרים וחברי הכנסת הביעו את דאגתם לאור התבטאויותיו מהעבר של פרופ' שמחון כנגד עניים ומשפחות ברוכות ילדים.

    בתגובה, ראש הממשלה הבהיר כי הממשלה מחויבת להסכמים הקואליציוניים והמדיניות החברתית- כלכלית לא תשתנה, גם לאחר מינויו של שמחון לתפקיד.

    מנגד, חברי הכנסת החרדים הודיעו לנתניהו, כי במידה ושמחון ימשיך להתבטא כפי שעשה בעבר כנגד משפחות ברוכות ילדים או לפעול כנגדם בנושאים כלכליים, לא יעברו על כך לסדר היום.

    "ילדי ישראל הם עתיד עם ישראל, ומשפחות ברוכות הילדים מהוות ברכה ואושר", אמרו הח"כים החרדים והוסיפו כי "הממשלה מחויבת לדאוג למען ילדי ישראל ותפעל למען זכויותיהם ועתידם. אמנם לראש הממשלה זכות למנות את אנשי המקצוע הראויים לתפקיד לטעמו, אך נעמוד על המשמר שלא יכניסו מגמות שליליות כלפי המשפחות החלשות בישראל ומשפחות ברוכות הילדים".

    כזכור, בשנת 2010 בעת ששמחון שימש כיו"ר הוועדה המייעצת לשר האוצר לשעבר יובל שטייניץ, הוא אמר בכנס 'שדרות לחברה' כי על החרדים להפחית את שיעור הילודה, לדבריו, "אתם צריכים להגיד להם, זה חסר אחריות, אתם עושים רע לילדים שלכם, לחברה שלכם", אמר שמחון.

    כמו"כ הוא הוסיף כי "אדם רגיל בודק כמה ילדים הוא יכול לכלכל, ואת המיסים שהוא משלם מעבירים למי שיש שמונה ילדים בלי יכולת לכלכל אותם".

    אמש אמר ח"כ אורי מקלב כי "זהו מינוי שגוי ואינו מתאים. שמחון הינו מהשבעים שלא רק שאינם חשים את הרעבים והעניים, אלא אף סוברים שהעניים מונעים מהם להיות מדושנים יותר. בעלי הדעות הללו הינם אנוכיים, מנותקים ואכזרים. מינוי של יועץ כזה בממשלה חברתית היא מינוי בלתי מוצלח. ראש הממשלה נכשל לאחרונה בכמה מינוים בהם תמך ומינוי זה הוא כנראה הגרוע שבהם".



    0 תגובות